zaterdag 11 juli 2015

Foto's van vroeger

Zwitserland, juni 2009
Wat is er toch met de zondag? Wil ik dan te veel? Maak ik te veel haast? Afgelopen zondag was het weer zover: wassen, scheren, aankleden en tanden poetsen maakten Gert boos. Zo boos dat hij Bonne niet wilde uitlaten. Dat hij dan even moet wachten met zijn ontbijt, omdat ik dan Bonne uitlaat, vindt hij helemaal niet erg. Hij hoeft toch niet te eten, want hij lust dat brood toch al helemaal niet!
Ik vond het vervelend dat Gert ook deze zondag in een boze bui was, omdat we bezoek van Gerts zus zouden krijgen. Ik maakte me er zorgen over of dat wel goed zou gaan. Maar dat ging heel goed. Want Gerts zus kwam vrolijk binnen, ging naast Gert zitten en liet hem foto's van haar trouwen zien zo'n vijftig jaar geleden. Gert vond het prachtig: foto's met zijn vader en moeder, zijn broer, familieleden, vrienden en kennissen. 's Middags gingen we in de buurt muziek luisteren. Dat vond Gert echt heel leuk, maar dat kon niet op tegen de foto's!

1 opmerking:

  1. Fijn dat de stemming van zo'n dag dan toch nog helemaal positief kan omslaan! Misschien kun je dat "foto's kijken" wel achter de hand houden als oplossing bij stroeve dagen?

    BeantwoordenVerwijderen