zaterdag 20 augustus 2016

Pastorale

Ook dit jaar is er weer een oogstfeest rond de molen. Daar gaan we met de bewoners van Gerts woning heen. Gert gaat mee in de rolstoel. Niet voor de oude ambachten, het maaien en dorsen van de tarwe, de oude tractoren en landbouwwerktuigen, de kinderboerderij of de volksdansgroep. Nee, Gert gaat mee voor de muziek. Er zullen twee harmonicaspelers voor 'sfeervolle muziek' zorgen. Gert reageert niet zo op deze muziek. Hij wil uit zijn rolstoel, hij is te onrustig om te blijven zitten. Maar dan komt er een mannenkoor. Beginnen zij 'De pastorale' van Ramses Shaffy te zingen, dan kijkt Gert verrast. Hij herkent het lied. Hij staat op en begint op de bekende melodie mee te bewegen en mee te neuriën.

6 opmerkingen:

  1. mooi geschreven, de liefde overwint dan altijd haal ik er uit. voor gert, maar ook voor jou.
    ik heb heel vaak met het leger des heils muziekkorps gespeeld op diverse actviteiten vrolijke en minder vrolijken.
    Nu zit ik zelf in deze situatie en besef en merk dat de impact van een optreden of een klein gebaar veel meer impact heeft voor de "stille" afwezege.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vader reageert nog altijd op klassieke muziek, neuriet de melodieën feilloos mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd Simone met het overlijden van Gert. Las het zojuist in de VK. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje, dit lees ik nu pas, naar aanleiding van de advertentie vandaag in de VK. Gecondoleerd met het verlies van je allerliefste.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verdrietig nieuws. Wens je veel sterkte, Simone

    BeantwoordenVerwijderen