zondag 28 december 2014

Winterschoenen

Het is berekoud buiten. Er ligt een pak sneeuw en het vriest. Echt tijd voor een dikke sjaal, wanten en een paar warme schoenen. Tenminste, dat vind ik.

Elke morgen laat Gert onze Bonne even uit. Een kort rondje plassen/poepen. Na het ontbijt krijgt Bonne pas zijn echte grote ronde. Ook vanmorgen zou Gert zijn rondje met Bonne gaan doen. Vanwege de kou haalde ik Gerts winterschoenen tevoorschijn en een paar dikke sokken. "Die sokken moet ik niet. Ze zijn te klein." Het is waar: door het wassen waren ze een beetje strak. Binnen een paar minuten zou dat heel anders zijn. Maar leg dat Gert maar eens uit. "Die schoenen moet ik zeker niet." Met een vies gezicht kijkt Gert naar de schoenen. "Ik doe deze gewoon aan." Hij wurmt zich in zijn 'zomer'schoenen. Hoe ik ook mijn best doe Gert uit te leggen hoe dat zit met die zomer- en winterschoenen met dunne en dikke zolen, het komt bij Gert niet binnen. Misschien gaat het lukken als Gert echt koude voeten krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten