dinsdag 25 november 2014

Verdwalen voorkomen

Gert laat elke ochtend Bonne uit. Een kort rondje plassen - poepen. De deur uit, stukje naar links langs de sloot tot aan de huizen, terug naar huis. Gert loopt langzaam: het rondje duurt hooguit 15 minuten. Duurt het langer, dan begin ik me ongerust te maken. Dan weet ik dat Bonne het voortouw heeft genomen om het rondje lekker op te rekken tot een volwaardige ronde langs al die punten waar andere honden hun plekjes gemarkeerd hebben. Die ronde kan behoorlijk lang worden. Gert loopt in zo'n geval meestal geduldig mee. Het gebeurt niet vaak. Toch zat ik eraan te denken iets met gps te doen, iets om Gert te kunnen lokaliseren en vervolgens op te halen. Gert zelf vindt dit onzin: hij verdwaalt nooit. Ik probeer hem duidelijk te maken dat het vooral mijn zorg, mijn bezorgdheid is, dat ik ongerust wordt als hij een half uur weg is en dat ik hem dan ga zoeken. Met zo'n gps-systeem kan ik zien waar hij is en hem ophalen. Het lastige is dat Gert denkt dat er van alles van hem gevraagd wordt. Dat hij bepaalde handelingen moet verrichten. Terwijl ik toch weet dat hij dat niet meer kan! Het lijkt hem niks. Ik ga rustig door met zoeken en vermoei Gert er maar even niet meer mee.

1 opmerking:

  1. Oh, wat was ik vaak ongerust toen pap nog alleen woonde en graag ging wandelen. Gelukkig liep hij meestal het zelfde korte rondje, maar vaak kreeg hij het op zijn heupen en liep en liep en liep ...... GPS is een goed hulpmiddel: doen!

    BeantwoordenVerwijderen