dinsdag 22 juli 2014

Geen koffie meer

Het moet niet gekker worden: Gert wil geen koffie meer! Een vreemde gewaarwording. We zijn altijd gek geweest op koffie. Gert hield van stevige, een beetje zurige dubbele espresso's; ik hield het bij een cappuccino van espressobonen. We kochten de meest moderne, exclusieve koffiezetapparaten en de lekkerste koffiebonen, maalden de bonen zelf en leerden hoe we op onze cappuccino's het meest perfecte melkschuim konden krijgen. Gert heeft zelfs nog een cursus voor barista gedaan. En nu wil hij geen koffie meer. Net zoals vroeger, voordat hij ging studeren dronk hij geen koffie. Hij lustte het niet. Ikzelf dronk als klein meisje al koffie, net als mijn oudere broer en zussen, en mijn ouders: een klein beetje koffie met heel veel melk. Heerlijk vond ik dat. Weer iets om aan te wennen.

5 opmerkingen:

  1. Ben bang dat het nog veel gekker gaat worden, helaas ....
    Mijn vader dronk zijn koffie altijd zwart, en opeens moest er melk en suiker in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ook wel iets anders zijn ook de smaak wordt vanuit de hersenen geregeld. Blijf het momentje wel houden misschien een poosje chocolademelk. Even zitten moet blijven en hij moet ook voldoende vocht krijgen per dag, niet zelden moeten we daar extra op letten. Het is steeds weer anders Simone er veranderd iedere dag wel iets waarover je je kunt verbazen en ik heb geleerd er niet altijd helemaal bij stil te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt over die smaak. Gert eet ook met veel meer zout en peper. Ik probeer te voorkomen dat hij niet blijft strooien, maar ik verbaas me er nog wel over. Ook drinkt Gert weinig. Thuis, maar ook op de groep van jong dementerenden. De laatste tijd met die warmte gaat het iets beter: 's avonds wil Gert graag een biertje (iets wat we al jaren niet zo vaak meer doen; wij dronken liever een glaasje wijn). Voor een hele avond is dat eigenlijk nog weinig, denk ik. Door jouw reactie realiseer ik me dit nu pas. Bedankt.

      Verwijderen
  3. Steeds weer een stapje verder weg van zichzelf... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt. Maar steeds daar waar ik het niet verwacht!

      Verwijderen