maandag 17 maart 2014

Gedoe

's Morgens hebben we elke ochtend gedoe met het aankleden. Om te beginnen wil Gert zijn pyjama aanhouden, omdat het veel te koud is. Een t-shirt met een dikke trui: dat lijkt nergens op, veel en veel te koud. Dan de sokken: tien keer aan, tien keer uit, tien keer binnenste buiten. Alles gepaard met gemopper. Wil ik ook niet een grote mopperpot worden, dan is het soms het beste om Gert eerst maar wat aan te laten modderen en vervolgens rustig maar kordaat te helpen de pyjama uit te trekken en zo snel mogelijk de sokken aan te doen. Wel even wennen dit gedoe.

2 opmerkingen:

  1. Wat moet jij ontzettend veel geduld hebben .... Ik moest hierbij denken aan de documentaire 'Mist' die ik een aantal keren heb gezien, van L1 programmamaker Karin Hillebrand. Ik wens je veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de afgelopen dagen een paar keer naar de documentaire 'Mist' gekeken. Het moest in stukjes omdat ik wilde voorkomen dat Gert mee ging kijken. Ik moest de documentaire eerst zelf zien. Het is waar: onze situatie lijkt heel veel op wat je in de documentaire ziet. Wij zitten ergens in het midden van die documentaire. Gert is nog vrij rustig, slaapt goed en vindt het nog leuk om muziek te luisteren, met Bonne te lopen en naar de groep te gaan. Die onrust, die je ziet in de documentaire, lijkt me een heel moeilijke periode. Nog maar even niet!

      Verwijderen