zaterdag 1 maart 2014

Carnaval

Ik wist niet wat me gisteren overkwam: Gert zat samen met de hele groep jongeren met dementie uit te puffen van de polonaise! Een polonaise! Met hoeden, petten en klompen waren ze door het huis gegaan, de echte carnavalsliedjes zingend. Gert en ik vinden 'Mien, waar is mijn feestneus' van Toon Hermans zo'n geweldig lied. Maar of ze dat gezongen hebben, weet Gert niet meer. Hij had een fantastische middag gehad. Lekker samen lol gemaakt, dat was het belangrijkste.

2 opmerkingen:

  1. Beste Simone

    Wij zijn vier studenten hbo-verpleegkunde aan de Hogeschool Utrecht en momenteel bezig met ons afstudeeronderzoek. Via uw blog hebben we begrepen dat u mantelzorger bent voor een dementerende oudere. Wij willen graag interviews afnemen bij mantelzorgers van dementerende thuiswonende ouderen omtrent medicatieveiligheid.

    Een voorwaarde om mee te doen met het interview is dat de dementerende thuiszorg krijgt en psychofarmaca slikt. Psychofarmaca zijn bijv. medicijnen voor angst- en slaapstoornissen, depressies, psychoses of voor de dementie zelf.

    Onze vraag is of mee zou willen doen met het interview. Mits de dementerende oudere thuis woont, thuiszorg krijgt en tenminste één psychofarmacon slikt. Het interview kan via de mail of telefonisch. Vooraf aan het interview ontvangt u van ons een informatiebrief omtrent het onderzoek.

    We horen graag van u. Voor vragen kunt u ons altijd mailen.

    Met vriendelijke groet,
    Paulien Rijpstra, Serena van Scharenburg, Chiara van Hoorn en Janita van Belzen (projectgroepmedicatie@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste studentes hbo-verpleegkunde,
      Het klopt dat ik voor mijn man Gert zorg. Gert is op jonge leeftijd gaan dementeren. Hij slikt geen medicijnen voor de dementie. Ik kan jullie dan ook niet verder helpen met jullie onderzoek.

      Vriendelijke groeten,
      Simone Saarloos

      Verwijderen