maandag 21 december 2015

Minder thuiszorg

Vorige week heb ik besloten de thuiszorg terug te brengen tot één keer in de week. Voorheen kwam twee  keer in de week iemand van de thuiszorg om Gert te helpen met het douchen. Gert vond en vindt douchen niet leuk. De dagen van het douchen begonnen dan ook niet leuk. Gert was erg boos en bleef dat een paar uur. Ik werd daar heel moedeloos en verdrietig van.Vandaar leek de oplossing: thuiszorg. Op dit moment is Gert echter ook heel erg boos als de thuiszorg er is. Om de rust bij Gert weer een beetje terug te krijgen en de ochtenden vrolijker te beginnen, heb ik het besluit genomen de zorg van het douchen weer grotendeels op me te nemen. Die ene keer in de week dat de thuiszorg nu nog komt, is er om Gert de hulp van anderen toch te laten ervaren. Of hij het nou leuk vindt of niet. Want als ik een paar dagen weg wil, zal er toch hulp moeten komen. Een lastig probleem.

1 opmerking:

  1. Hou vol. Ook voor jou is het belangrijk om de zorg even over te kunnen laten aan een ander. Het gaat om het welzijn van Gert, maar ook om jou als mantelzorger die 24 uur belast is met zorg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen