dinsdag 15 december 2015

Kapper

Vanmiddag moet ik met Gert naar de kapper. Zijn 'baard’ moet getrimd worden. Dat is nodig, omdat Gert zich niet meer wil scheren of zich er met een jantje-van-leiden vanaf maakt. Niemand mag hem bij het scheren helpen, maar de kapster laat hij toe zijn baard met een kleine tondeuse bij te werken. De afgelopen keer was ik bang dat de spiegel bij de kapper problemen zou kunnen geven. En dat was ook zo. Gert zat nog niet voor de spiegel of zag zijn broer. “Hé, daar heb je Dick!” Gert keek mij blij aan en wees op de spiegel. “Nou, Gert, dat is toevallig.” De kapster begreep de hint en pakte het direct goed op: zij wees op het spiegelbeeld en begon met Gert vrolijk over zijn broer te praten. Misschien zien we Dick vanmiddag weer.

2 opmerkingen:

  1. Met een glimlach lees ik je verhaal, maar toch.....
    Groet, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Simone, ik wil je graag een bericht sturen over mijn boek: Uw patiënt; onze moeder/pleidooi voor samen zorgen in het verpleeghuis. Maar je mailadres is niet te vinden. Zou je mij dat willen sturen? leesatparterre.nl
    Groetjes
    Mieka

    www.zorgenvoormijnmoeder.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen