zondag 1 december 2013

Soms gaat het mis

Deze zondag begon als elke zondag. Rustig opstaan, ontbijten met een eitje, krentenbollen en lekker donker brood. Het ging mis toen Bonne opeens met een dvd in zijn bek liep. Ik pakte de dvd af en stopte hem in zijn bench. Gerts gezicht betrok. Ik wilde de zondag een beetje rustig beginnen, maar Bonne begon in zijn bench helaas te piepen en te blaffen. Gert propte zijn broodje ei in zijn mond en wilde gelijk met Bonne een rondje gaan lopen. Ik zei dat we eerst even moesten afruimen en daarna zouden gaan lopen. Tijdens het afruimen had Gert het over alcohol en het feit dat hij daarvan moest hoesten. Ik legde hem uit dat dat kon, dat hij van een glaasje wijn gisteravond misschien aanslag in zijn keel had en daardoor moest hoesten. Gert begreep het verhaal niet. "Wat zeg je?" Ik legde het nog een keer uit. Na een keer of vijf "Wat zeg je?" en mijn uitleg raakte mijn geduld op. Mijn stem werd harder en waarschijnlijk onaardiger. "Wat bedoel je?" Gek werd ik ervan. De adrenaline kwam mijn oren en ogen bijna uit. Snel deed ik Bonne zijn tuigje om, vertelde Gert dat ik Bonne uit ging laten en rende bijna de deur uit. Gert verbijsterd achterlatend. Bij mijn thuiskomst hebben we het weer goedgemaakt.

1 opmerking:

  1. Hallo Simone, ik heb net alle verhalen gelezen die u op uw blog heeft gezet over Gert en Bonne.Ik ben een 2e jaars studente van de opleiding ergotherapie aan de hogeschool Rotterdam. En ik zou graag met u in contact willen komen, als u dit natuurlijk wilt. Met vriendelijke groet, Terry de Koning

    BeantwoordenVerwijderen