zondag 28 juli 2013

Aapjes kijken

"Toen wij laatst in een dierentuin in Amersfoort waren, was daar een aap, gorilla geloof ik, die heel relaxed op een tak zat, een arm hing slap naast zijn lijf. Opeens kwam die arm omhoog: in zijn hand had hij een flinke hoop poep. Echt. En erger nog: even later begon hij die poep lekker op te eten. Smerig!" Met afgrijzen hoorde ik dit verhaal van mijn broer aan. Gatver! We liepen in Burger's Zoo en waren bij de apenkooi aanbeland. Een heel grote aap, gorilla geloof ik, zat heel relaxed op een tak, een arm ... Ik hoef het verhaal niet verder te vertellen. Echt waar. Mijn schoonzusje heeft er een mooie foto van gemaakt.

Gert herinnert zich van dit tafereel niets. Voor hem was het zaak in die dierentuin om ons niet kwijt te raken. Zoals hij vroeger op reis talloze malen al onze 'colli' telde, zo deed hij nu met ons. Waren we er allemaal nog? In de donkere gangen van de attractie 'Ocean' was het soms lastig ons in de gaten te houden, maar buiten ging dat gemakkelijk. Immers, Gert is met zijn twee meter bijna altijd groter dan al de mensen die er rondslenteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten