dinsdag 26 maart 2013

Succesje

In mijn hoekje in de woonkamer zit ik dit te schrijven. Het voelt goed; de plek is goed. En Gert is beretrots, omdat hij ervoor gezorgd heeft dat de scanner het weer doet. Ik had bij het verplaatsen van alle apparaten een tekening gemaakt van de achterzijde van de computer. Ik wist precies waar de blauwe stekker hoorde (de ene kant in de computer, de andere kant in de printer), waar de roze en die kleine enzovoort. Ik hield één snoertje over. Was die niet van mijn fototoestel? Afijn, alles aangesloten, maar de scanner deed het niet. "Waarom kijk je niet in de handleiding?", zei Gert. Dat zou hij vroeger zeker gedaan hebben, in tegenstelling tot mijn manier van werken. Eigenlijk had ik gewoon geen zin tussen al die handleidingen, boekjes en rekeningen de scanner-handleiding te zoeken. "Nou, als jij dat dan wil doen.", antwoordde ik een beetje mopperig. Ik haalde de grote stapel naar beneden. Al na drie boekjes vond Gert (!) de handleiding voor de scanner. Ik bekeek de tekening eens goed: dat ene snoertje dat ik over had, was van de scanner. Aangesloten en: deed 't. Gert was trots en blij. En terecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten