donderdag 29 juni 2017

Zwitserland

Na een paar warme dagen regent het bijna de hele dag. Het doet me denken aan de week afgelopen mei dat ik met een van mijn zusjes in Zwitserland was. Vanaf onze komst in het huis in Morgins was het lekker weer. Tot op een donderdag een enorme wolk het dal in kroop. Een wolk waar de eerste uren vooral regen uitviel, maar waaruit later zelfs sneeuwvlokken vielen die de bergen wit kleurden. Ik kan me niet herinneren dat ik in de jaren dat ik met Gert in het voorjaar in Zwitserland was, ooit een dag met sneeuw heb meegemaakt.

Juni 2009
In Zwitserland zonder Gert. Ik was bang dat ik Gert erg zou missen. Dat was ook zo, vooral in het begin. In het huis was weinig veranderd. Nog altijd hing er een donkerbruin gordijn voor de trap. Dat gordijn was voor Gert een enorme hindernis. Hij kon maar niet begrijpen dat daarachter de trap naar boven was. Zo kon hij ook maar niet onthouden welke deur naar het toilet voerde. Regelmatig stond hij in de meterkast, in de kelderkast of buiten op de stoep. De eerste dag kwamen die herinneringen echt op me af. Ik werd er erg onrustig van. "Zet Gerts Ipod op je oren, Simoon. Misschien helpt dat." Het hielp. Gerts muziek doet wonderen. Nog steeds.

1 opmerking: