zondag 6 april 2014

Hoeveel meiden

"Hoeveel meiden hebben jullie?" We hebben thuis vijf meiden. Dus ik heb wat op te noemen. Bij elke naam wil Gert ook weten wie erbij horen: echtgenoten, kinderen. Gert kan zich geen voorstelling maken bij de namen. Daarom pak ik er wat foto's op de Ipad bij. Maar dat helpt niet. Het lijkt wel of Gert op de plaatjes niet meer kan onderscheiden wat hij ziet. Ook al vergroot ik het plaatje: het helpt niet. Een echte foto, afdruk op papier, is al net zo moeilijk voor hem. Soms helpt het een kleine anekdote over iemand te vertellen.

Ik was bezig met een fotoboek. Daar stop ik maar even mee.

2 opmerkingen:

  1. Henk en Desiree13 april 2014 om 19:14

    Beste Simone,
    We hebben enkele jaren onze caravan bij jullie mogen "stallen" in Uiterburen. Het was erg fijn om te zien hoe goed jullie zorgden over ons zgn. tweede huisje. Ook bijzonder om iedere keer weer jullie enthousiasme te ervaren over jullie prachtige boerderij met eigen break & breakfast. Dat je vertelde dat bij Gert na lange onzekerheid over "wat het nu was" uiteindelijk Alzheimer werd geconstateerd heeft destijds (en nog) ook ons geraakt. Wat fijn en bijzonder dat je het wel en wee nu via een blog met anderen en ons wilt delen. We bewonderen jullie, leven met jullie mee en denken aan jullie !

    Liefs en hartelijke groet,
    Desiree en Henk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een verrassing een berichtje uit Zuidbroek te lezen! We hebben daar vijf mooie jaren gehad. Die zijn uit Gert geheugen. Dat is jammer. Een fotoboekje met foto's van onze boerderij en de omgeving helpen Gert helaas niet. Ik heb heel lang heimwee naar Groningen gehad. Het is prettig dat we nu wat dichter bij familie wonen en toch ook weer in een prachtige omgeving. Wat leuk dat jullie ons blog lezen! Wellicht horen we nog eens van jullie.

      Verwijderen